Som ejere af en webshop finder vi det altid ærgeligt, hvis du er nødt til at fortryde dit køb. Vi lever af glade og tilfredse kunder. Men vi kan alle komme til at lave et fejlkøb, eller være så uheldige at et produkt ikke lever op til forventningerne. Derfor har du naturligvis mulighed for, at sende produktet tilbage til os.
Hvis produktet mod forventning skulle være defekt, og du derfor ønsker at fortryde dit køb, så betaler vi naturligvis dine penge tilbage eller sender dig et nyt. I såfald er der tale om en reklamation. I dette tilfælde beder vi dig kontakte os, med henblik på en eventuel erstatning. Det sker yderst sjældent at et produkt er defekt, og derfor vil vi meget gerne have en kort snak med dig, for at afklare situationen. I nogle tilfælde kan det være, at vi ønsker at reparere varen for dig. Bemærk at et produkt ikke er defekt, fordi du har anvendt det, og det dermed er gået istykker pga. slid.
Der er desværre nogle der mener, at eksempelvis et graviditetsbælte kan returneres, når man ikke længere er gravid. Da man nu ikke længere har behovet for et graviditetsbælte, forestiller man sig at få pengene retur. Men der skal du være opmærksom på, at når et produkt har været anvendt i flere måneder, og derefter går istykker, så anses det som en skade forårsaget af slid. Derfor frafalder reklamationsretten og du kan ikke fortryde dit køb på denne måde.
Hvis du blot ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage, så kan du med fordel benytte nedenstående formular. Denne ret har du altid som forbruger i Danmark, når du køber på en webshop. Produktet skal være intakt og ubeskadiget. Hvis du har bestilt varen til en pakkeshop, så starter de 14 dage først når du henter pakken i pakkeshoppen.
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.